مقالات

معرفی شرکت شیوا امواج و محصولات شیوا امواج

شرکت شیوا امواج

شرکت شیوا امواج در سال ۱۳۶۷ در شهر اصفهان، ایران تاسیس گردیده است. فعالیت شرکت در زمینه ساخت و تولید دستگاه های برق صنعتی و انواع رله ها که در صنعت برق کاربرد دارند، می باشد.

ساخت دستگاه های سفارشی برای شرکت ها و کارخانجات مختلف صنعتی با کیفیت قابل اطمینان و ضمانت رسمی ۳ ساله در دستور کار این شرکت قرار دارد. برای آشنایی با محصولات شیوا امواج تا انتهای مقاله همراه فرنام الکتریک باشید.

استاندارد ها

محصولات شرکت شیوا امواج دارای گواهینامه استاندارده اروپا، تاییدیه ادارات برق سراسر کشور و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور، دارای گواهینامه بین المللی مدیریت کیفیت ISO 9001_2008 از موسسه (MOODY INTERNATIONAL) انگلستان هستند.

محصولات شرکت شیوا امواج :

شرکت شیوا امواج تولید‌کننده محصولات و تجهیزات زیر می‌باشد:

  1. تایمر و تایم سوئیچ
  2. حفاظت‌کننده تک‌فاز
  3. حفاظت‌کننده سه‌فاز
  4. کنترل‌کننده
  5. نمایشگر ولتاژ و جریان
  6. فتوسل و روشنایی

انواع ولت‌متر و آمپرمتر تابلویی

از ولت متر یا ولت سنج در ابزارهای برقی به عنوان یک دستگاه کمکی استفاده می شود. همچنین از این وسیله برای محاسبه میزان ولتاژ بین دو نقطه از مدار که با یکدیگر اختلاف پتانسیل دارند، استفاده می کنند. ولت سنج ها در دو نوع مدار به کار می روند که شامل مدارهای با جریان متناوب و مدارهای با جریان مستقیم است. ولت مترها انواع مختلفی دارند که از آنها با توجه به میزان دقت و نوع دستگاهی که باید ولتاژ آن را اندازه گیری کرد استفاده می شود.

اما آمپرمتر یا آمیتر(Ammeter) بنا به تعریف ابزاری است که به منظوراندازه گیری جریان مدار استفاده می شود.واحد اندازه گیری جریان الکتریکی آمپر (A) می باشد.تجهیزاتی که جریان های کوچکتر را اندازه گیری می کنند با نام میلی آمپرمتر و میکرو آمپرمتر شناخته می شوند. عملکرد آمپرمترهای اولیه تحت تاثیر میدان مغناطیسی زمین بوده است. در اواخر قرن نوزدهم میلادی عملکرد آمپرمترها توسعه پیدا کرد به صورتی که قادر به اندازه گیری دقیق جریان سیستم های قدرت در هر وضعیتی بودند.

نمایشگر پارامتر ها و اندازه گیری

انواع فتوسل و ساعت نجومی 

فتوسل چیست؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، فتوسل یا LDR یک سنسور نوری با دو پایه است که با برخورد شعاع‌های نور، ولتاژی را تولید می‌کند. با ایجاد این ولتاژ یک مدار قطع یا وصل می‌شود. فتوسل مقاومتی است که با توجه به شدت و ضعف نورهای تابیده شده به آن، دچار افزایش یا کاهش می‌شود. این افزایش و کاهش مقاومت باعث خاموش یا روشن شدن لامپ‌ها به صورت اتوماتیک خواهد شد.

فتوسل 16 آمپر شيوا امواج

اما در خصوص ساعت نجومی باید بگوییم که این ساعت دستگاهی است که سازوکار و نظام متفاوتی دارد، اطلاعات مرتبط با نجوم را بر صفحات خود درج نموده و آن‌ها را نشان می دهد. این اطلاعات گاهی حاوی نمودارهایی از نقشه‌های خورشید و ماه، جایگاه سیاره‌ها و همچنین موقعیت و شرایط صور فلکی است‌. نوعی از ساعت‌ های نجومی موجودند که ساختاری مشابه فتوسل ها دارند اما برای عملی کردن هدف معین شده و عملکرد اختصاصی خود، وابسته به وجود نور و روشنایی در فضا نیستند.

ساعت نجومی 6 آمپر شیوا امواج
ساعت نجومی ۲۰ آمپر شیوا امواج

شرکت شیوا امواج

انواع تجهیزات کنترلری و نمایشی شرکت شیوا امواج 

ترموستات به وسیله ای گفته می شود که وظیفه احساس دمای یک سیستم و حفظ آن در محدوده تنظیم شده را بر عهده دارد.

ترموستات ها در هر وسیله سرما ساز یا گرما سازی که تا دمای مشخص شده عمل می کنند، کاربرد دارند. به عنوان مثال می توان گرمایش ساختمان ، گرمایش مرکزی و تهویه مطبوع را از موارد کاربرد آن دانست؛ البته کاربرد آن در لوازم آشپزخانه مانند ماکروفر ، یخچال و … نیز مشخص است.

ترموستات 125درجه شیوا امواج

ترموستات 900 درجه شیوا امواج

دستگاه کانتر یا شمارنده دیجیتال دستگاهی است که تعداد دفعات انجام یک عملیات یا فرآیند را ذخیره کرده و نمایش می دهد. با استفاده از این دستگاه می توان عملیات شمارش و کنترل تعداد محصولات را با دقت انجام داد.

این دستگاه را با عنوان کانتر دیجیتال نیز می شناسند که کلمه کانتر در زبان انگلیسی counter به معنی شمارش می باشد.

برای یک انسان شمارش یک فرآیند به صورت مکرر و به تعداد زیاد کار دشواری است و البته احتمال خطای انسانی وجود دارد که باعث وجود اشتباه در شمارش می شود. در نتیجه کانتر یا شمارنده دیجیتال می تواند تعداد بالایی شمارش را با دقت و سرعت بالا انجام دهد و جایگزین مطمئنی برای نیروی انسانی است.

شمارنده دیجیتال (کانتر) شیوا امواج

رطوبت سنج ها معمولا در آزمایشگاه ها از این دستگاه برای اندازه گیری میزان رطوبت جو استفاده می کنند. رطوبت سنج ها از تجهیزات آزمایشگاهی و اغلب با تکیه بر اندازه گیری های کمیتی دیگر مانند فشار، دما، تغییر مکانیکی یا الکتریکی و حجم یک ماده به همان شکل که رطوبت جذب می شود کار میکند. قابل ذکر است رطوبت سنج ها انواع مختلفی هم دارند.

رطوبت سنج شیوا امواج

انواع تجهیزات حفاظتی شرکت شیوا امواج 

محافظ کنتاکتور سری N شیوا امواج محافظ کنتاکتور شیواامواج دستگاهی مناسب برای حفاظت کنتاکتورهایی با بویین ۲۲۰V در برابر افزایش و کاهش ولتاژ و دو فاز شدن می باشد. یکی از ویژگی های محافظ کنتاکتور شیوا امواج حفاظت کلیه دستگاه های تک فاز و وسایل خانگی برق با بکارگیری کنتاکتور مناسب می باشد که در نوع خود خیلی با اهمیت می باشد.

محافظ برق یا ولتاژ دستگاهی است که در مسیر ورودی برق قرار می‌گیرد و در صورتی که مقدار ولتاژ یا آمپر یا توان مصرفی به هر دلیلی (مانند: اشکال برق رسانی در اداره برق یا نیروگاه یا خطوط انتقال، رعد و برق و حوادث طبیعی، سرقت کابل‌های برق شهری، مصرف برق بیش از حد مصرف کننده و…) خارج از محدوده استاندارد گردد، مسیر ورود برق را قطع می‌نماید و پس از طی زمانی مشخص در صورت ایجاد شرایط استاندارد، مجدد مسیر ورود جریان را به تجهیزات الکتریکی، وصل می‌نماید تا از آسیب به دستگاه مورد نظر جلوگیری شود.

در تابلو های برق خصوصا تابلو های موتور خانه ، جهت حفاظت از الکترو موتور در برابر اختلالات ولتاژ از کنترل فاز استفاده می شود. کنترل فاز این عمل را به صورت الکترونیکی انجام می دهد و برای حفاظت الکترو موتور در برابر اختلالات جریان از کنترل بار استفاده می شود.

شرکت شیوا امواج

انواع تایمر شرکت شیوا امواج 

با استفاده از تایمر چپ گرد، راست گرد شیوا امواج این امکان وجود دارد که در مدت زمان مشخصی موتور مورد نظر در یک جهت کار نموده و سپس با یک زمان تأخیر قابل تنظیم ، موتور در جهت مخالف حرکت کند و این عمل پی در پی ادامه پیدا کند.

همچنین می توان با استفاده از تایمر چپ گرد، راست گرد شیوا امواج می توانید به ساده ترین شکل مدار چپ گرد راست گرد خود را طراحی نمایید. این دستگاه شامل سه تایم قابل تنظیم برای حالت چپ گرد، راست گرد زمان تأخیر (استراحت) بینِ چپ گرد،راست گرد در رنج های مختلف زمانی(با توجه به وضعیت اتصال ترمینال های M1,M2 به PH) می باشد.

تایمر چپ گرد راست گرد شیوا امواج

تایمر ستاره مثلث در واقع نوعی ساعت است که از ان برای اندازه گیری زمان مشخصی استفاده میشود. در این تایمر بعد از وصل تغذیه ابتدا رله ستاره وصل میشود و بعد رله ستاره قطع میشود و بعد از ان رله مثلث وصل میشود.تایمر ستاره-مثلث شیوا امواج وسیله ای مناسب جهت راه اندازی موتورهای رتورقفسی با تبدیل ستاره به مثلث می باشد.

تایمر ستاره مثلث شیوا امواج

 

دیدگاهتان را بنویسید