مقالات

نکات مهم در انتخاب کلید پریز برق ساختمان

انتخاب کلید پریز

نکات مهم در انتخاب کلید پریز برق ساختمان : انتخاب کلید و پریز تا چه اندازه دارای اهمیت است؟ چرا بیشتر متخصصان توصیه می کنند تا افراد در انتخاب کلید و پریز مرغوب دقت داشته باشند و با آگاهی کامل دست به انتخاب بزنند؟ نکات مهمی که در هنگام انتخاب کلید و پریز باید به آنها توجه داشته باشیم، دقیقا به چه مواردی تقسیم می شوند؟ آیا شما نیز دوست دارید تا یک انتخاب هوشمندانه و اقتصادی برای خرید کلید و پریز داشته باشید؟

اگر شما جز آن دسته از کسانی هستید که به مرغوبیت مصالح ساختمانی اهمیت می دهید و دوست دارید تا مصالح خانه یا محیطی که در آن کار یا زندگی می‌کنید، مناسب و با کیفیت باشد به شما توصیه می کنیم تا در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نکات طلایی و مهمی را در رابطه با انتخاب کلید و پریز به شما معرفی کنیم. در حالت کلی بهتر است تمامی مردم این اطلاعات را کسب کنند، چون کلید و پریز جز لوازم بسیار کاربردی هستند که عموم مردم به آنها احتیاج دارند.

اولین و مهمترین اصلی که باعث می‌شود تا افراد خرید موفقیت آمیزی داشته باشند و بتوانند بهترین و باکیفیت‌ترین کالاها را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه تهیه کنند آن است که اطلاعات و آگاهی خود را در رابطه با موضوع مورد نظر افزایش دهند. در ادامه مقاله از فرنام الکتریک قصد داریم تا تمام اطلاعات لازم در مورد نحوه خرید و انتخاب کلید و پریز مرغوب را ارائه دهیم تا بتوانید کالاهایی مناسب با قیمتی مقرون به صرفه را تهیه نمایید.

بررسی 5 نکته در هنگام خرید کلید و پریز

همان‌طور که مطلع هستید، انتخاب کلید و پریز مناسب خانه و یا محل کار می‌بایست متناسب با دکوراسیون و کاربرد فضا و محیط باشد؛ پس در هنگام خرید آن باید به چند نکته مهم دقت داشته باشد تا از اتلاف هزینه و وقت شما جلوگیری شود. در ادامه به بررسی 5 نکته در هنگام خرید کلید و پریز مناسب خواهیم پرداخت.

بررسی کیفیت کلید و پریز

اگر به فکر خرید کلید و پریز خوب و مناسب با محیط منزل و کاری هستید، اولین اصل در هنگام خرید، بررسی کیفیت تجهیزات الکتریکی است؛ به طور حتم هیچ کسی علاقه‌مند به خرید محصولی نیست که باعث اتلاف هزینه و وقت‌اش شود. به طور مثال، مطمئناً هیچ‌کسی نیازی به یراق‌آلات و کلید و پریزهای معیوب ندارد که ممکن است باعث حادثه یا آتش سوزی خانه‌اش شود.

مواد اولیه‌ی باکیفیت بالا، که در ساخت این‌گونه وسایل و محصولات به‌کار می‌روند مطمئنا به طور قابل توجهی خطرات را کاهش می‌دهد. به یاد داشته باشید که اگر هدف شما عزیزان خرید کلید و پریز مناسب برای منزلتان است، باید امنیت خانواده و به خصوص فرزندانتان را نیز در نظر بگیرید.

انتخاب کلید پریز

 بررسی دوام و ماندگاری کلید و پریزها

بررسی ماندگاری کلید و پریزها با مسئله‌ی کیفیت مواد اولیه‌ی به‌کار رفته در ساخت این محصول، ارتباط مستقیم دارد. برای دیوارهای خانه یا محل کار خود کلیدها و پریزهایی را انتخاب کنید که به مرور زمان تغییر رنگ ندهند و فرسوده نشوند. برخی از کلید و پریزهای موجود در بازار که توسط برندهای مطرح تولید می‌شوند، در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند و نور خورشید برای مدت طولانی ظاهر آنها را تغییر نمی‌دهد. این همان چیزی است که از دوام و طول عمر یک کلید و پریز با کیفیت انتظار می‌رود.

فراموش نکنید که دوام و ماندگاری کلیدها و پریزهای ساختمان شما ارتباط مستقیمی با جلوگیری از هدر رفت انرژی و جلوگیری از خسارات احتمالی دارد و باید دقت داشته باشید که امروزه با خرید کلید و پریزهای استاندارد، تا سالها نیازی به تعویض و تعمیر آنها نخواهید داشت.

بررسی تعمیر و تعویض و نصب آسان کلید و پریزها

یکی از مشکلات ساخت‌وساز و نوسازی پروژه‌های قدیمی، تعمیر و تعویض کلید و پریزهای خراب و مشکل دار است! برای رفع مشکل این نوع کلید و پریزها، می‌بایست کل پنل آسیب دیده را تعویض کرده و یا بیشتر قسمت های آن را دوباره از نو جایگزین کرد.

پس این نکته را در نظر داشته باشید زمانی که قصد خرید تجهیزات و لوازم الکتریکی از جمله (خرید کلید و پریز) جدید را دارید، باید بتوانید آنها را در آینده به راحتی تعمیر یا تعویض کنید؛ زیرا این محصول تا سال ها همراه خانه یا محل کار شما خواهند بود.

نکته‌ی مهم دیگر در بررسی کلید و پریزها در هنگام خرید آن‌ها این است که مسئله‌ی نصب آسان آن‌ها باید در نظر گرفته شود؛ زیرا در غیر این صورت باعث اتلاف وقت و هزینه شما خواهد شد.

بررسی سهولت استفاده از کلید و پریز‌ها

مجموعه تجهیزات ساختمانی از جمله کلید و پریزها، زمانی باکیفیت خطاب می شوند که استفاده از آن‌ها با سهولت انجام بپذیرد و کار با آن‌ها بسیار ساده و آسان باشد؛ این بدان معنی است که هنگام خاموش کردن کلید برق یا اتصال دو شاخه دستگاه و لوازم الکترونیکی به تلاش کمتری نیاز داشته باشد.

هنگام زدن دوشاخه و یا روشن و خاموش کردن کلید برق ( صدای ناهنجار، سختی در حرکت کلیدها، مناسب نبودن سایز سوراخ پریز ها و …)، شما باید ترس و نگرانی از خرابی آن نداشته باشید و به راحتی از قابلیت‌های ویژه‌ی کلید و پریز استفاده کنید.

بررسی متناسب بودن با دکوراسیون و فضای شما

در هنگام انتخاب و خرید کلید و پریز، باید جنبه زیبایی و متناسب بودن با دکوراسیون منزل و محیط کار و …را نیز در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، کلید و پریزهای انتخابی تا چه اندازه زیبایی محیط شما را تامین خواهد کرد؛ این یک سوال اساسی است که در هنگام خرید باید جواب آن را بدست بیاورید.

خرید کلید و پریز متناسب با دکوراسیون خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا اگر به زیبایی و لوکس بودن هرچه بیشتر محیط شما کمک نکند، در نهایت باعث پشیمانی و تعویض می‌گردد که این مسئله از نظر اتلاف هزینه و زمان یک مورد بسیار قابل توجه می‌باشد.

انتخاب کلید پریز

نکات مهم در نقشه پریز برق ساختمان

نقشه پریز برق ساختمان یکی از مهم ترین بخش ها می باشد.

این نقشه به معنی قرار گرفتن لامپ ها و پریز ها و کلید ها در مکان مناسب است.که باید با رعایت اصول این نقشه ترسیم شود.

در این مطلب به برخی از نکات مهم در کشیدن نقشه پریز برق ساختمان اشاره خواهیم کرد.

  •  به دلیل اینکه جعبه تقسیم نمای ساختمان را بد می کند. بهتر است تا جایی که ممکن است
  • از قرار دادن جعبه تقسیم در ساختمان خودداری کنید. اگر لازم باشد بهتر است در ۳۰ الی ۵۰ متری سقف قرار بگیرد.
  • بهتر است کلیدها را در جایی قرار دهید تا به راحتی در دسترس باشد.
  • نباید کلیدهای برق در جایی قرار بگیرد که فرد در تاریکی دنبال کلید باشد.
  • سیم های تلفن باید در لوله های مجزا قرار گرفته شوند.
  • سیم هایی که برای تلویزیون استفاده می شود باید در لوله های مجزا قرار بگیرند.
  • کابل ها باید در زیر گچ قرار بگیرند. به همین دلیل بهتر است یک تکه باشند.
  • اگر سیم ها از کف عبور می کنند باید لوله های فولادی استفاده شود.
  • فیوزهای مینیاتوری مناسب برای بیش از ۱۰ فیوز نیست و باید برای ۱۰ فیوز کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.
  • هر فیوز مینیاتوری نباید برای بیش از دوازده شعله روشنایی مورد استفاده قرار بگیرد.
  • کابل های برق در مکان هایی مانند حمام نباید از کف عبور کنند.
  • پریزهایی که در حمام و دستشویی مورد استفاده قرار می گیرند باید دور از آب و دارای درپوش باشند.
  • برای استفاده از هود بهتر است در بالای اجاق گاز یک سیم فاز و یک نول به سمت هود قرار بگیرد.
  • بهتر است در آشپزخانه هایی که اپن هستند برای دسترسی راحت، کلید و پریز برق ساختمان را در بین آشپزخانه و اتاق قرار دهند.
  • برای مصارف های بالای ۶۰ آمپر باید از صفحه های مسی استفاده گردد.