مقالات

معرفی برند معتبر کنتاکتور در بازار ایران

برند معتبر کنتاکتور در بازار ایران

معرفی برند معتبر کنتاکتور در بازار ایران : یکی از پر استفاده ترین تجهیزات تابلو برق های فشار ضعیف کنتاکتور میباشد. از این قطعه به عنوان کلید قطع کننده با توان بالا استفاده میشود. در واقع کنتاکتور ها کلید های مغناطیسی هستند که برای قطع و وصل و کنترل جریان برق در مدار های فرمان به کار گرفته میشوند.

کنتاکتور چیست؟

کنتاکتور یک قطعه الکتریکی است که به منظور کنترل جریان الکتریکی در یک سیستم استفاده می شود. این قطعه دارای یک سوکت برق است که به منظور اتصال به یک منبع برق خارجی استفاده می شود و همچنین دارای یک سوکت برق خروجی است که به دستگاه های الکتریکی دیگر متصل می شود. وقتی کنتاکتور فعال شود، جریان الکتریکی از سوکت ورودی به سوکت خروجی جاری می شود و به دستگاه های متصل شده ارسال می شود.

کنتاکتورها معمولاً در سیستم هایی استفاده می شوند که نیاز به کنترل قدرت دارند و معمولاً برای روشن و خاموش کردن دستگاه ها به کار می روند. برای مثال، در سیستم های صنعتی که نیاز به روشن و خاموش کردن موتورها، پمپ ها، چراغ ها و دستگاه های دیگر دارند، از کنتاکتورها استفاده می شود. همچنین، کنتاکتورها به دلیل قابلیت تحمل جریان های بالا و دارا بودن عمر طولانی، در سیستم های قدرت بالا نیز استفاده می شوند.

تفاوت کنتاکت اصلی و کنتاکت کمکی

اجزای داخلی کنتاکتور ها شامل کنتاکت ها، کویل و محفظه کنتاکتور میباشند. کنتاکت ها مهم ترین بخش یک کنتاکتور هستند که در واقع انتقال جریان الکتریکی در مدار بر عهده این بخش است. کنتاکت ها شامل کنتاکت اصلی (قدرت) کنتاکت کمکی و فنر کنتاکت میباشد.

تفاوت کنتاکت اصلی و کنتاکت کمکی در وظیفه و کاری ست که انجام میدهند. در واقع این دو از لحاظ ساختاری شبیه به یکدیگر ساخته و پرداخته شده اند اما از لحاظ عملکردی کاملا متفاوت میباشند. کنتاکت اصلی برای قطع و وصل جریان در مدار در توان بالا مورد استفاده قرار میگیرد ولی کنتاکت کمکی جهعت کنترل جریان برق و تولید سیگنال خروجی کاربرد دارند.

کاربرد دیگر کنتاکت کمکی این است که میتوان از آن برای اتصال تجهیزات کمکی دیگری نظیر رله به کنتاکتور استفاده کرد.

کنتاکتور ها برندهای مختلف و متعددی دارند که در بازار بسته به شرایط قیمتی و کاربردی که مصرف کننده مدنظر دارد تهیه و تامین میشود. از آنجا که کنتاکتور ها عملکرد بسیار حیاتی و حائز اهمیتی دارند توصیه میشود قبل از خرید کنتاکتور حتما از کارشناسان فروش و فنی فرنام الکتریک در این خصوص مشورت و راهنمایی بگیرید.

برندهای معتبری در زمینه تولید و عرضه انواع کنتاکتور تک فاز و سه فاز فعالیت میکنند. میخواهیم بهترین برندهای موجود در بازار کنتاکتور ها را بررسی نماییم. با ادامه این مطلب همراه فرنام الکتریک باشید.

بهترین برند های معتبر کنتاکتور در بازار ایران

برند معتبر کنتاکتور در بازار ایران کنتاکتور پارس فانال

پارس فانال یکی از برندهای مشهور و فوق قوی ایرانی ست که تحت لیسانس اروپا و با استاندارد بالای خود در ساخت و عرضه محصولات برق صنعتی توانسته نه تنها در ایران بخشی از بازار برق صنعتی ای که توسط برندهای اشنایدر، زیمنس، هیوندای و ال اس و چینت قبضه شده بود را پس بگیرد بلکه در کشور های همسایه ایران نیز صادرات تجهیزات صنعتی برق و اتوماسیون صنعتی را گسترش داده و باعث افزایش ارز آوری به کشور شود.

کنتاکتور پارس فانال با کیفیت بسیار خوبی که دارد و نیز قیمت بسیار مناسب یکی از گزینه های اول تامین کنندگان و مصرف کنندگان است. فرنام الکتریک به آن دسته از خریدارانی که قیمت مناسب و هم کیفیت برایشان حائز اهمیت است پیشنهاد میکند که حتما یکبار محصولات این برند ایرانی را امتحان کنند.

برند معتبر کنتاکتور در بازار ایران

برند معتبر کنتاکتور در بازار ایران کنتاکتور اشنایدر

اشنایدر الکتریک برند فرانسوی تجهیزات برق صنعتی و اتوماسیون یکی از معتبر ترین کمپانی های اروپایی تولید کننده ملزومات صنایع برقی ست. تجهیزات تولیدی این برند از لحاظ کیفیت و کارایی در تراز استانداردی بسیار بالایی قرار دارد. قیمت این تجهیزات طبعا نسبت به برندهای رقیب ایرانی و آسیایی بیشتر است. با این حال اشنایدر الکتریک در بازار برق صنعتی لاله زار بسیار محبوب و مورد استقبال است. عمر بالا، دوام و کارایی پایدار، خروجی بسیار با کیفیت از ویژگی های تجهیزات صنعتی اشنایدر به خصوص کنتاکتور اشنایدر میباشد.

کنتاکتور زیمنس

کنتاکتور 3RT زیمنس یکی از معروف ترین کنتاکتور های بازار است که فروش بسیار بالایی در بازار دارد. کنتاکتور زیمنس الکتریک محصول آلمان با آنکه به طبع شرایط تحریم نمایندگی رسمی در ایران ندارد اما شرکت های معتبر وارد کننده و تامین کننده اصلی این تجهیزات میتوانند بهترین مراجع خرید و تامین این تجهیزات بسیار با کیفیت باشند. زیمنس دیگر برند اروپایی ست که در کنار اشنایدر الکتریک و پارس فانال بخش وسیعی از بازار تجهیزات برقی و اتوماسیون در سراسر دنیا را از آن خود کرده است.

هزینه خرید تجهیزات این برند نیز همانند تجهیزات اشنایدر الکتریک کمی بالاست اما این هزینه بالا طبعا به خاطر کیفیت بسیار عالی و کارایی و عمر مفید محصولات زیمنس است.

کنتاکتور ال اس

کنتاکتور کره ای ال اس، یکی از کنتاکتور های پرفروش آسیایی ست که تابلو سازان بسیاری در ایران از آن به عنوان محصول اصلی استفاده میکنند. ال اس که بیشتر نام آن را در ادامه اینورتر و درایو میشنویم. کنتاکتور ال اس در انواع تک فاز و سه فاز با بهترین قیمت، گارانتی شرکتی و محصول اورجینال تقدیم همکاران عزیز میگردد.

ال اس که پیشتر زیر مجموعه کمپانی ال جی معروف بود، برای تمامی محصولات خود تاییدیه های بین المللی به ثبت رسانده و این موضوع باعث شده که بازار این برند در کشورهای اروپایی نیز رونق پیدا کند و تثبیت شود.

برند معتبر کنتاکتور

کنتاکتور کاوه

کنتاکتور الکترو کاوه یک وسیله قطع و وصل کنترل شونده به صورت الکتریکی  است که برای کلیدزنی یک مدار قدرت / کنترل مورد استفاده قرار می‌گیرد و مهمترین جزء مدارهای فرمان الکتریکی را تشکیل می‌دهد. عملکرد کنتاکتور همانند رله است، با این تفاوت که کنتاکتور برای جریان‌های بالا به کار می‌رود. یک کنتاکتور با مداری تحت عنوان مدار فرمان کنترل می‌شود که سطح قدرت خیلی کمتری از مدار مورد کلیدزنی (مدار قدرت) دارد.

کنتاکتورهای الکتروکاوه برای کنترل بارهای مقاومتی و سلفی اعم از الکتروموتورها، مدارات روشنایی، گرمکن‌های الکتریکی و سایر تجهیزات الکتریکی و همچنین برای راه‌اندازی و کنترل اکثر ماشین‌آلات استفاده می‌شوند. کنتاکتورهای الکتروکاوه از 6 تا 400 آمپر با رده‌ی بهره‌برداری AC3 و تا   500 آمپر با رده‌ی بهره‌برداری AC1 و AC5b بر اساس آخرین الزامات استاندارد بین المللی IEC60947-4-1   و استاندارد ملّی ایران به شماره ISIRI4835-4-1 تولید و عرضه می‌شوند. کنتاکتورهای این برند در دو ثیپ F و D تولید می‌شوند.

کنتاکتور هیوندایی

کنتاکتور هیوندای از جمله کنتاکتور‌های مرغوبی است که در شرکت هیوندای کشور کره جنوبی طبق استاندارد ساخته شده و طراحی مدولاری را در بر گرفته است. از جمله مهمترین ویژگی‌هایی که کنتاکتور هیوندای از آن برخوردار است، می توان به ساختار بسیار ایمن، طراحی بهینه و سهولت نصب اشاره کرد. کنتاکتورهای هیوندای اغلب برای ارائه کنترل مرکزی تأسیسات بزرگ روشنایی، مانند ساختمان اداری یا ساختمان های تجاری استفاده می‌شوند.

کنتاکتور هیوندای در سیستم‌های کنترلی مصارف عمده‌ای دارد، همچنین در صنایع سنگین توانسته عملکردهای بالایی از خود نشان دهد. برخی از کنتاکتورها این قابلیت را دارند تا به طور مستقیم به بیمتال متصل شوند. لذا بازرسی و جایگزینی کنتاکتور آسان بوده، وزن کمی داشته و در ابعاد فشرده‌ای موجود است. کنتاکتورهای هیوندایی به 4 دسته تقسیم می شوند:

  • کنتاکتور خازنی
  • کنتاکتور AC
  • کنتاکتور DC
  • کنتاکتور فرمان

در این نگارش سعی کردیم معرفی کلی و جامعی در خصوص انواع برندهای کنتاکتور تک فاز و سه فاز داشته باشیم. اینکه چه برند و چه مدلی از کنتاکتور مورد مناسبی برای مصرف شماست را همکاران ما در واحد پشتیبانی و فروش به شما خواهند گفت. از اینکه با ما همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید