دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید کلید و پریز

خرید کلید و پریز

قبل از اینکه به سراغ راهنمای خرید کلید و پریز برویم لازم است که شما را با انواع کلید و پریزهای موجود در بازار آشنا کنیم و درمورد کاربرد هر کدام از آن‌ها توضیح دهیم؛ تا به راحتی بتوانید کلید و پریزهای مختلف را از نظر نوع ظاهر و کارایی که دارند از یکدیگر تفکیک کنید.

کلید اهرمی

این نوع کلید از کلاسیک ترین و قدیمی ترین انواع کلید است که دارای یک اهرم جهت خاموش و روشن کردن لامپ است. کلید و پریز اهرمی هنوز هم در بعضی از دکوراسیون‌های کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود اگر دکوراسیون منزل شما سبک قدیمی دارد باید کلید و پریزهایی هم که در دکوراسیون منزل خود استفاده می‌کنید سبک قدیمی داشته باشد و بهترین گزینه برای چنین دکوراسیونی، کلید اهرمی است.

کلید کلاسیک

دومین مدل کلیدی که تصمیم داریم در این راهنمای خرید کلید و پریز به آن اشاره کنیم، کلید کلاسیک است که مانند کلید اهرمی سبکی کلاسیک دارد؛ منتهی به دلیل تفاوت ظاهری که با کلید اهرمی دارد نسبت به آن جدیدتر به نظر می‌رسد. شما می‌توانید از کلید کلاسیک نیز در دکوراسیونی با سبک قدیمی استفاده کنید.

کلید و پریز روکار

اگر نصب راحت کلید و پریز برایتان اهمیت دارد ما به شما خرید کلید و پریز روکار را پیشنهاد می کنیم، چراکه نسبت به سایر کلید و پریزها راحت‌تر نصب می‌شود؛ به گونه‌ای که می‌توانید این کلید و پریز را به راحتی با کمک پیچ و رولپلاک نصب کرد. البته ناگفته نماند که کلید و پریز روکار نسبت به دیگر مدل های مشابه خود دارای زیبایی کمتری است؛ از این‌رو اگر زیبایی کلید و پریز بیشتر از طریقه نصب آن برایتان اهمیت دارد بهتر است به سراغ دیگر مدل‌های کلید و پریز بروید.

خرید کلید و پریز

کلید و پریز توکار

در این قسمت از راهنمای خرید کلید و پریز نوبت به بررسی کلید و پریز توکار است. اگر خیلی از ظاهر کلید و پریز روکار خوشتان نمی‌آید، می‌توانید به سراغ خرید کلید و پریز توکار که چندین برابر زیباتر است بروید. کلید و پریز توکار چندین و چند مدل دارد، به گونه‌ای که یکی از مدل‌های آن کلید و پریزی است که در دیوار نصب شده و قاب آن کاملا هم‌ سطح با دیوار می‌شود.

نوع دیگر آن نیز کلید و پریزی است که بر روی کانتر یا پیشخوان آشپزخانه و هم سطح با آن نصب می‌شود، به گونه‌ای که هنگام طراحی و ساخت کانتر آشپزخانه محلی را برای قرارگیری کلید و پریز ایجاد می‌کنند که اتصالات کلید و پریز در زیر کانتر پنهان شده و مشخص نباشد و خود کلید و پریز، هم سطح با متریال به کار رفته در کانتر آشپزخانه باشد. و اما نوع دیگر کلید و پریز توکار، کلید و پریزی است که درون کشوهای آشپزخانه نصب می‌شود.

کلید دیمر

کلید دیمر این امکان را به شما می‌دهد که میزان روشنایی لامپ‌ها را تنظیم کنید. بنابراین با کلید دیمر می‌توانید مصرف برق خود را کاهش دهید. از این‌رو اگر در کنار زیبایی کلید و پریز، میزان مصرف برق نیز برایتان اهمیت دارد، ما خرید کلید دیمر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

کلید و پریز تایمر دار

یکی دیگر از انواع کلید و پریزها که تصمیم داریم در این راهنمای خرید کلید و پریز به آن اشاره کنیم، کلید و پریز تایمر دار است که مانند کلید دیمر، گزینه مناسبی برای صرفه‌جویی در مصرف برق به حساب می‌آید. کلید تایمر دار با داشتن آپشن تایمر این امکان را برای شما فراهم می‌‌کند که با تنظیم کردن تایمر آن زمان خاموش شدن لامپ‌ها را بر روی تایم مورد نظر خود تنظیم کنید. پریز تایمر دار نیز مناسب آن دسته از افرادی است که فراموش می‌کنند وسایل برقی را از برق بکشند. این دسته از افراد می‌توانند با تنظیم کردن پریز بر روی تایم مشخصی از ارسال جریان برق به دستگاه موردنظر بعد از گذشت زمانی که تعیین کرده‌اند جلوگیری کنند؛ اینگونه هیچ آسیبی به وسایل برقی آن‌ها درصورتی که به پریز برق متصل باشند وارد نخواهد شد.

کلید لمسی

همان طور که از نام کلید لمسی مشخص است طراحی آن به گونه‌ای است که شما برای خاموش و روشن کردن لامپ‌ها از یک صفحه لمسی استفاده خواهید کرد. استفاده از این کلید در دکوراسیون های مدرن بسیار پیشنهاد می‌شود. با این وجود اگر دکوراسیون منزل شما مدرن است پیشنهاد ما استفاده از کلید لمسی است.

نکات مهم هنگام خرید کلید و پریز برق

زمانی که می خواهید کلید و پریز را خریداری نمایید برند های متفاوتی را با طرح و مدل های مختلف مشاهده می نمایید که انتخاب کردن کلید و پریز را کمی دشوار می کند در این مطلب می خواهیم که نکاتی را در هنگام خرید برای شما بیان کنیم و شما این نکات را مد نظر خود قرار دهید تا انتخابی مناسب داشته باشید.

تناسب کلید و پریز برق و دکوراسیون

کلید و پریزی را که انتخاب می نمایید باید با سایر المان های خانه در تناسب باشد کلید و پریز جزئی از المان های خانه می باشد و در طراحی داخلی خانه بسیار حائز اهمیت هستند با انتخاب کلید و پریزی مناسب می توانید که شاهد چند برابر شدن زیبایی دکوراسیون خانه شوید. شما می توانید که کلید و پریز ها را با توجه به سبک دکوراسیون خانه انتخاب نماید. اگر که کلید و پریز با دکوراسیون مطابقت نداشته باشد مطمئنا نه تنها موجب زیبایی نمی شوند بلکه می توانند که محیط را نا مناسب جلوه دهند.

خرید کلید و پریز

قیمت کلید و پریز

مادامی که شما برند خود را انتخاب کردید مسئله بعدی که به آن باید توجه کنید قیمت کلید و پریز ها می باشد. زمانی که قیمت یک برند مناسب نباشد شما از خریدن آن منصرف می شوید همیشه سعی کنید که محصولاتی را با قیمت مناسب و کیفیت و کارکرد عالی خریداری نمایید زمانی که شما محصولی را با قیمت ارزان خریداری می نمایید ممکن است طول عمر پایین تری داشته باشد و حتی مجبور شوید دوباره ان را تعویض نمایید اما با خرید مناسب خسارتی برای شما به دنبال نخواهد داشت پس کیفیت محصول را فدای قیمت نکنید.

موارد ایمنی کلید و پریز

کلید و پریز ها علاوه بر کیفیت خوب و قیمتی مناسب باید از گزینه ایمنی نیز برخوردار باشند. پریز برق و کلید برق هر دو باید امنیت لازم را داشته باشند، چرا که برق هم قابلیت اشتعال دارد و هم خطر برق گرفتگی. بعضی از کلید و پریزهای جدید، از پلی امیدهای نسوز استفاده کرده‌اند که از آتش گرفتن جلوگیری می‌کند و یک حلقه فنری در گلوگاه سوراخ‌های پریز برق در نظر گرفته شده است که مانع از اشتعال و جرقه می‌شود برخی از برند های ایرانی مانند کلید و پریز های ویرا برای پریز برق خود یک درپوش پلاستیکی در نظر گرفته‌اند تا کودکان نتوانند دست خود یا جسمی را داخل پریز کنند و خطرآفرین باشد. کلید و پریزهای ضدآب نیز در بازار موجود است که می‌توانید برای ایمنی بیش‌تر و جلوگیری از برق گرفتگی برای محیط‌هایی مثل حمام و سرویس بهداشتی از این نوع استفاده کنید.

زیبایی و جنس کلید و پریز

از ویژگی هایی که موجب می شود که کلید و پریز ها خاص به نظر برسند زیبایی و جنس آن ها می باشد. از مواد مختلفی مانند چوب و پلاستیک برای تولید کلیدها و پریزها استفاده می شود. انتخاب ظاهر کلید و پریز ها یک امری شخصی می باشد. برخی از مشتریان ممکن است که از کلید و پریزی با گوشه های تیز را دوست دارند اما مشتری دیگری از کلید و پریز هایی با لبه های خمیده لذت می برد ممکن است برخی به دنبال کلید و پریزی با سطحی صاف باشد و سازندهی دیگر کلید و پریز خمیده نیاز داشته باشد. در کنار نوع طراحی محصولات رنگ بندی هم به انتخاب مشتریان اضافه شده است که این هم کاملا به سلیقه و نوع رنگ بندی خانه بر می گردد.

خرید کلید و پریز

جنس پلاستیک بدنه

باید اشاره کنیم که کلید و پریز ها با جنس های مختلفی همچون چوب، پلاستیک، چرم، کریستال، برنج و … طراحی و تولید می شوند و سپس به بازار عرضه می شوند. شاید برای شما هم سوال باشد که کلید و پریز با کدام متریال مناسب تر می باشد؟ در پاسخ به این سوال شما باید بگوییم که کلید و پریز های پلاستیکی بسیار مناسب تر می باشند چرا که از کیفیت و مرغوبیت بالاتری برخوردار می باشند و در هنگام نصب یا استفاده به راحتی نمی‌شکند.

کلید و پریزهای با جنس برنج در طولانی مدت نه زنگ می ‌زنند و نه پوسیده می ‌شوند و ظاهری زیبا نیز دارند که می ‌توان با هر نوع دکوراسیون منزل آن را تطبیق داد. و در نهایت باید بگوییم که در ساخت کلید و پریزهای جدید، از پلی آمیدهای نسوز برای جلوگیری از اشتعال استفاده می شود. علاوه بر این حلقه ای فنری در گلوگاه سوراخ های پریز جهت جلوگیری از تغییر شکل محل ورود دو شاخه و ایجاد جرقه و احتراق تعبیه شده است.

طرح و رنگ

گفتنی است که کلید و پریز ها در رنگ های متنوعی دیده می شوند. طرح و رنگ کلید و پریز ها می تواند که کل دکوراسیون اتاق را تحت تاثیر قرار دهد . به طور کلی اگر شما کلید و پریزهایی با رنگ سفید را استفاده کرده اید و می خواهید که آن ها را تغییر دهید باید بدانید که زیبایی اتاق شما چند برابر خواهد شد. همان گونه که قبل تر اشاره کردیم شما می توانید که طرح و رنگ کلید و پریز ها را متناسب با سبک دکوراسیون اتاق خود انتخاب نمایید.

گارانتی و خدمات پس از فروش

برای اطمینان از خرید خود حتما کلید و پریز هایی را انتخاب کنید که دارای گارانتی باشند و بتوانید که از خدمات پس از فروش آن استفاده نمایید. داشتن گارانتی یک محصول نشانه اصل بودن و معتبر بودن آن محصول می باشد . زمانی که می خواهید محصولی را خریداری نمایید باید اطلاعات کافی راجع به ان ها داشته باشید ما در این مطلب تلاش کردیم که اطلاعات کافی در رابطه با کلید و پریز ها در اختیار شما قرار دهیم . می توانید که کلید و پریزها را به صورت اینترنتی خریداری نمایید و با خرید اینترنتی هم در زمان خود و هم در هزینه خود صرفه جویی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید